Se poate!

Adina si Radu -iun 2015

Se poate! Pedagogia Alba functioneaza!
Doi copii educati acasa integral pana la 20 de ani, respectiv 18. N-au fost niciodata la gradinita, nici la scoala. Au fost inscrisi fiecare cate doar 5 ani la un liceu la distanta ca sa aiba totusi o diploma pentru orice eventualitate.
Unul a fost acceptat la o universitate din Londra, cealalta la un conservator in Haga.

Nu mi-a parut niciodata rau ca am educat acasa, ca nici unul nu a trebuit sa dea examene idioate si inutile, ca au putut invata la ritmul lor si au avut posibilitatea sa isi autogestioneze educatia. Niciodata nu m-am gandit sa ii bag in sistemul oficial de educatie bazica obligatorie – nu vorbim de cea superioara, ci doar de cea primara si secundara. Nu am dorit pentru ca era inutil, chiar mi se parea daunator. Asa ca niciodata nu mi-am pus problema sa ii pregatesc pentru vreun salt in liceu sau vreun examen absurd asa-zis „obligatoriu”.
Dimpotriva, m-am bucurat ca au avut aceasta libertate si ca am putut sa impart viata mea cu ei si ne-am insotit reciproc de-a lungul anilor in viata de zi cu zi. Examenele noastre au fost zilnice, dar placute si naturale – examene rezultate din reactiile la probleme, la cautari, la conflicte, la noi provocari…

Iar acum ma bucur si mai mult de ceea ce am facut.
A meritat si merita din plin din toate punctele de vedere.

Sunt mandra de ce am facut, de faptul ca am tinut cu dintii de o optiune care mie mi se pare naturala, sa-ti imparti viata cu proprii tai copii si sa inveti impreuna cu ei si ei cu tine. Si sunt mandra si de ei, desi in mod sigur ei sunt si mai mandri de ei insisi, caci nu imi apartin mie, ci lor insisi.
Am vrut doar sa va spun ca se poate, ca nu e nimic magic sau misterios; e vorba de rabdare, de iubire, de respect si de chef nebun de a fi impreuna cu copiii tai atat cat e nevoie.
Sunt tare bucuroasa.
Visurile si dorintele mele s-au implinit: copiii mei isi urmeaza drumul ales de ei, cu bucurie, sanatate si autonomie.

4 gânduri despre „Se poate!

  1. Dar nu va costa foarte mult sa platiti concomitent facultati la doi copii?
    Nu prea am auzit de burse la scolile bune pe afara si chiar daca exista nu acopera decat o mica parte.
    Presupun ca ar fi fost mult mai putin costisitor sa mearga la o universitate in Spania , parca acolo am citit ca stati. Succes copiilor.

    • Hmmm, nu despre asta era vorba in postarea mea :), ci despre faptul ca educatia acasa permite accesul la invatamantul superior. Doar atat. Restul priveste pe fiecare familie. Oricum, avand in vedere ca, de cele mai multe ori, ca sa intri la o facultate gratis buna trebuie sa platesti meditatii, oricum ai da-o, banul din buzunar tot trebuie sa il scoti in majoritatea cazurilor. Evident, daca vreau ca fiica mea sa studieze la o facultate buna in strainatate platesc.
      Dar, cum am spus, nu asta era concluzia postului, ci faptul ca homeschooler-ii au acces fara probleme la facultati si universitati de prestigiu.

  2. Sorina, asta spuneam. Va costa foarte mult. Daca ar fi intrat la o universitate in Spania nu mai plateati. Sau era mult mai putin.
    Daca vrei neaparat la o universitate buna in strainatate e clar ca platesti indiferent din ce sistem vine dar daca vrei o universitate fara bani in Spania ai sanse cu un homeschooler?

    • Plateam si in Spania, dar poate mai mult decat in Olanda. Si da, se poate ajunge la universitate si in Spania cu un homeschooler. In Europa majoritatea universitatilor sunt subventionate (o exceptie notabila e Anglia) si preturile sunt destul de acceptabile din acest punct de vedere.
      Din cate stiu eu nici o universitate nu e gratis decat daca e vorba de burse.
      Din nou, nu acesta e concluzia postarii mele. Ori ca studiaza in Spania, ori in alte tari din Europa, costurile sunt asemanatoare din punctul nostru de vedere (repet, exceptie facand Anglia) caci si pretul cursului in sine, si cazarea si viata de zi cu zi, costa in medie la fel cam peste tot.
      Lucrul important este ca fiind homeschooler se poate studia la universitate, oriunde s-ar afla ea.

Lasă un răspuns

